reklama

NeedScope - hĺbka poznania značky....

Evolučný vývoj marketingovej komunikácie v rozsahu detailnejšieho poznania  potrieb  klienta  si dnes vyžaduje aj nový prístup a pohľad na reálne potreby a vnemy samotného spotrebiteľa v priamej závislosti na vnímaní značky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Nestačí vedieť koho máme vo svojom portfóliu a koho oslovuje rastúca konkurencia , musíme  vnímať jeho samotné potreby a emócie až za hranicu jeho logických vnemov.

Rôznorodosť komunikácie pre upútanie pozornosti spotrebiteľa sa odohráva v priamom alebo aj nepriamom oslovení koncového užívateľa. Komunikačný svet sa na rozdiel od minulosti z hľadiska nárastu množstva informácií výrazne obohatil čím vytvoril podmienky tzv. „sociálnej osamelosti“, ktoré sa zakladajú na vneme jedinca a asociovanie sa k nemu vybranej sociálnej vrstvy.  

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tým sa zvyšuje potreba vyhľadávania a súčasného priradenia sa k sociálnym vrstvám vyplývajúcim zo svetonázoru, sociálnych potrieb ekonomických podmienok logického, emocionálneho a podvedomého vnímania svojej osoby vo vzťahu spolupatričnosti v spoločnosti. 

Anonymita a rozsah nových prvkov priamej komunikácie formátujú jeho socializáciu bez identifikačných prvkov.

Potreba definovať si vlastné zatriedenie je taká vysoká , že jej opomenutie v komunikačných stratégiách sa stáva výraznou chybou pri oslovení čo súčasne vytvára priestor pre získanie výhod u konkurenčných skupín, ktoré tieto faktory zohľadňujú a vedia ich využiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Marketéri zohľadňujúci v komunikácií stále väčšiu hodnotu dôležitosti profilácie jedinca na základe sociálnych hodnôt s tvorbou vnútorných potrieb a vzťahov k značke získavajú výhodnejšie postavenie pri komunikácií na spotrebiteľa.

Nutnosť znalosti potrieb a hodnôt vnútorného sveta spotrebiteľa umožňuje následne ovplyvniť a podieľať sa ich tvorbe priamo na emocionálnom základe čo umožňuje  osloviť jedinca za v synergií s jeho vlastným vnímaným a podvedomím.    

Segmentácia sociálnych a ekonomických hodnôt jedinca tvorená vrstvením sociálnych tried si vyžaduje rozdielnosť komunikácie pre dosiahnutie naplnenia potrieb skupiny a efektivity jej oslovenia v komunikácií.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Definovanie komunikačných nástrojov a tvorba následných vzťahov založených na budovaní silných značiek s vysokou asociáciou jedinca je dne priamo závislá na základe hĺbkových znalostí jeho potrieb.

Značka sa v dnešnej dobe stáva základným komunikačným nástrojom vytvárajúcim hĺbkový vzťah medzi spotrebiteľom a jej hodnotou s tvorbou a udržaním si silných vzťahových prepojení.  

Semi – kvalitatívny produkt spoločnosti TNS Worldwide „NeedScope“ , je tým nástrojom, ktorý umožňuje realizovať kvalitatívny výskum pre hĺbkové poznanie značky a potrieb spotrebiteľa v priamom spojený s kvantitou.

Charakteristika produktu NeedScope je založená na potrebách spotrebiteľov skúmaných v troch úrovniach potrieb:

SkryťVypnúť reklamu
reklama

- emotívna úroveň

- úroveň sociálnej identity

- úroveň funkčných potrieb  

Emotívne potreby výskum rozdeľuje na :

- potreby uspokojenia

- expresívne potreby  

Definovanie emotívnych potrieb uspokojenia sú prinášané do výskumu obohatenia znalostí potrieb samotného jedinca, súvisiacich s vnútornými pocitmi jeho emócií či psychického stavu, ktoré spotrebiteľ hľadá / nachádza v produkte alebo značke.

Expresívne potreby naopak vníma jedinec ako súvis predstavy seba samého voči svojmu okoliu , ktoré má tendenciu pretransformovať a navrhúť vnímaného jedinca podľa seba.  

Needscope pracuje na základe Jungiánského konceptu o archetypoch rozdelených z pohľadu YIN a YANG a ich statickej alebo dynamickej polarizácie.

Metodológia je vopred určená a tak „ducha kvality“, ktorý vyvinul každého osobný model kolekcie údajov a následnej analýzy, ktorá umožňuje jeho využitie a priame porovnanie aj pre porovnanie aj s inými krajinami.  

Fundamentálnym nástrojom výskumu je využitie rôznych typov archetypov zobrazovaných za pomoci fotografií, ktoré sú tvorené vo formáte koláži a určujú hlbšie porozumenie potrieb spotrebiteľa a symboliky značky.

Základným prvkom pre využitie fotografií je dosiahnutie primárneho odosobnenia, zbavenia sa zábran a prílišnej racionality respondenta, pre ľahšie vyjadrenie jeho emócií.

Pre dosiahnutie a využitie efektivity z kvantitatívneho hľadiska výskumu, bola vyvinutá špeciálna sada fotografických koláži v závislosti na skúmanej kategórií, a však nezávislej od identifikovania dynamických potrieb v kvalitatívnom prieskume.

Koláže sa využívajú spôsobom projektívych fotografií bežných v kvalitatívnych výskumoch, ale s ukážkou obohatenia o vyjadrenie pocitov spĺňajú úlohu emotívnych a osobnostných nástrojov, skúmajúcich úroveň najhlbších emócií a symboliky značky.

Použitie koláží je výrazne ochranné a definuje sa atribútmi respondentov, ktoré oni sami používajú na určenie a opísanie imidžu značky, či ideálnej značky /potreby.

Koláž vystupuje ako prostriedok na definovanie atribútov a pre použitie zachytenia podstaty imidžu či potreby jedinca.  

V dnešnej dobe, keď životný štýl tvorí základ nových podnetov a zmien posledných rokov vývoja spoločnosti sa potreby jedinca socializovať vo svojej cieľovej skupine stávajú expresívnym premietnutím osobnosti definovaným na základe samotného výberu určitých koláží.

Dynamika prostredia NeedScope je zhodná pre všetky kategórie trhu.

Konštrukcia samotného produktu vychádza a je implementovaná do všetkých výskumných modulov na základe dimenzií Yin - Yang a Dynamiky - Statiky.

Algoritmus všetkých analýz u NeedScope pracuje s tzv. rozkladacou metódou vďaka čomu sú segmenty prísne diskrétne. NeedScope je schopný pracovať s jedno – modálnou, ale aj s multi - modálnou segmentáciou. V dôsledku toho NeedScope vždy segmentuje potreby podľa ich modality. Hierarchické usporiadanie a zoskupenie umožňuje využitie skúmať podobnosť značiek resp. rozdielnosť medzi nimi.  NeedScope 98 – interactive využíva vlastný skupinový algoritmus ušitý na mieru pre jeho poslanie s výstupom tvorby kvantitatívnych analýz.

V závislosti na segmentačných prístupoch či technikách pri vysvetlení výberu produktu / značky, poskytuje NeedScope vysoký stupeň vysvetlenia práve preto, pretože je schopný zaoberať sa úrovňou samotných potrieb, ktoré sú faktorom pri procese výberu značky. V základe výstupných analýz je schopný definovať nielen zistenia ale následne aj samotné odporúčania pre strategické a komunikačné rozhodnutia tvorby značky.

NeedScope ako jednoznačne sleduje a skúma predstavu jedinca o značke definovanú v troch úrovniach, čím dosahuje vysoko citlivé odmeranie značky s diagnostickou štruktúrou pre jej ďalšie smerovanie.  

Pre lepšiu orientáciu, vykreslenie či znázornenie vlastností určitých vzťahov medzi potrebami a imidžom značky NeedScope vytvára mapy tak aby predstavovali vzťah s dynamikou potrieb jedinca alebo skupiny. Pre dôležitosť a častosť výskytu sa v analýzach využívajú tabuľkové formáty výstupov. Za pomoci novej mriežkovej analýzy je schopný NeedScope merať aj stupeň do akej miery je definovaná značka a hodnota vplyvu na daný segment pre jednotlivé atribúty.

V závislosti na takýchto výstupných analýzach je možné vyvinúť za pomoci či už samotného negovania, ignorácie prípadne povzbudenia alebo vývoja jednotlivých atribútov stratégiu komunikácie produktu alebo značky, tak aby bolo dosiahnuté lepšie umiestnenie na trhu a aby lepšie slúžila na uspokojenie potrieb svojho segmentu.  

Zjednodušene je možné povedať, že NeedScope je reálnym nástrojom pre hlbšie poznanie potrieb jedincov pri výbere značiek a produktov. Poskytuje hlboký prehľad o hodnotách značky jej postavenia na trhu v závislosti na kvalitatívnych parametroch s prihliadnutím na životný štýl jedinca až na úrovni emocionálnych prvkov poznania.  

Prínosom takéhoto výskumu pre zákazníka je, že dostáva detailný prehľad o svojej značke a potrebách spotrebiteľa s meraním emocionálnych atribútov, ktoré mnohokrát nevie ani sám respondent vyjadriť. Bohatosť informácií detailnejšie vykresľuje potreby spotrebiteľa a odhaľuje tie najhlbšie podvedomé atribúty vnímania vhodné pre využitie pri komunikačných stratégiách a taktikách a marketingových plánoch spoločností.  

Aktuálnosť využitia semi – kvantitatívnych foriem výskumov sa stáva na Slovensku reálnou potrebou poznania hodnôt komunikačnej značky priamo vo vzťahu ku komunikovanému segmentu vytvárajúci základný faktor súčasných a budúcich výhod na trhu. NeedScope je tým najlepším riešením pre Vaše potreby znalostí s motiváciou získania výrazných výhod voči Vašej konkurencií.  

RS

Robert Slezák

Robert Slezák

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Od 1991 pracujem v reklame v rôzných pozíciách

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu